24 Aralık 2010 Cuma

kobeteye gel kırımçak

KUBETE, jel, jel!
Bir keresinde aynı gün Basia büyükannesi anneme söyledim, sekiz yaşındaydım: "O ve masa üzerinde olan şeyler (etli Geleneksel Krymchak pasta) kubete görebilirsiniz. onlara bakalım. Ve ben onun yanında bırakmadı. Sonraki anneannem nasıl doldurma pişirmek öğrettin. Içinde dokuz yıl, kendimi iki bıçak, et doldurma ile kesilmiş hamur, kaytarmak için çalıştı. kubete Cenarius - 10 yıl içinde ben kubete kenarında "ip" yapmak mümkün olmuştur.
Özellikle anneannem tutam hamur orta (hamur pişirme sırasında sertleşmesini başlayınca da sıcak su dökülür) bir dairesel delik delik çevresinde kubete desen, suçu nasıl izlemek için sevdim. Desenleri her zaman hemen hemen aynıydı. delikleri spiral 3,2 aralığında, hiç bitmemiş bu hat, twined Around rağmen hiçbir ediyor. Dedim ki: 'Büyükanne, bir daire içine girmiş. " O Krymchak başını dedi salladı: ". Yumurta, öğrenmek için görmek ve bundan sonra uzun değildi, hatırlıyorum bir tavuk, ama bunu bilmek, öğrenmek için zaman ayırın ihtiyacımız var"
İlk kubete ben 11 yıldır pişirilir. Çok küçük ama lezzetliydi. anneannem kombizhir kullanılan pasta için, şimdi (zor bir savaş sonrası geleneksel kurdjuchnyj koyun eti yağ elde etmek zordu) kullanmayın kubete içindir. desen hissi, ben ve anneannem açıklamasını yaptılar bu yüzden, ama her zaman biraz gizemli orada pusuda biliyordu. her yerde sembolik güneş ve su, su ve güneş resmeden kubete üzerinde desenler içinde. Bazen pasta köşelerinde Noel ağacı gibi görünüyordu ki, bir "güneş" var. "Bu Noel ağaçları değil, kyzym güneştir" - büyükanne "dedi.
Birkaç yıl önce bir geleneksel yemek Krymchak kubete süslenmiş olduğunu desen, güneş ve su eski Yunan sembolleri hatırlıyor fark ettim. Ve birlik, yüzyıllardır yan Kırım yarımadası tarafında yaşayan halkların kültürleri arasında bir ilişki olduğunu anlıyoruz. Bu karakterler ve ana yemek onu Tanrı ve insanlar arasında arabuluculuk yapmak Krymchak olup üzerine desen - iyi dilek, güneş, yaşam dolgunluk. Sonuçta, güneş ve su - onun ana kaynağı. Krymchaks çok kubete saygılı, şarkı, masanın ortasına koydum: kubete, gel, gel "anlamına gelen" Gales, Gales, kubete, Gales, ".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder